Dani Garcia

Dani Garcia

10 de setembro de 2012

Crossing the border





Depois de quase 2 anos de Canada ouvindo um monte de gente falar do tal Outlet que tem logo ali depois da fronteira, eu fiz minha primeira viagem aos EUA de carro.  
Estava super curiosa para conhecer o Outlet, mas um pouco ansiosa para passar pela fronteira e fazer imigracao.
Eu nao fiz nenhuma pesquisa do que era preciso para cruzar a fronteira. Levei meu passaporte (com o visto dos EUA) e o comprovante do hotel onde iria ficar hospedada.
Eu sei que tem mais de uma ponte para cruzar a fronteira, mas resolvi ir pela Rainbow que dizem ser a mais ocupada (isso descobri depois)
Antes de sair de casa, vale a pena conferir como esta o movimentacao nas pontes, eu descobri isso somente hoje que existem sites com informacoes ao vivo....fica para a proxima. 
Sai de Toronto por volta das 11hrs da manha e cheguei na fila para passar na imigracao por volta das  12:20hrs. Na fila!!! porque ate realmente chegar a imigracao enfrentei 1hora e 15 minutes de espera. 
A fila estava bem grandinha.
A imigracao americana fez as perguntas basicas: onde eu estava indo, porque, com quem, etc.. e me pediu para abrir o porta mala do carro para inspecao.
Depois da inspecao, me entregaram um papel branco que eles chamam de "slip" e me pediram para estacionar o carro e ir para uma sala.
Bom, eu nao sabia porque estava indo para essa sala, que por sinal estava cheia.
Depois de uns 10 minutos chamaram o meu nome, fizeram as mesmas perguntas que o agente anterior, paguei uma taxa de USD 6 (eles aceitam cartao de credito) e fui liberada.

Hoje descobri que o motivo de eu ter ido para a sala foi o fato de eu nao ter preenchido o I-94.
Fica a dia: Proxima viagem fazer um estoque de I-94 em casa para para poder cruzar a fronteira sem gastar tanto tempo.

Antes de entrar na fila tem um duty free do lado canadense e do lado americano. 
Eu nao parei em nenhum do dois, mas eh bom saber para os comprinhas de ultimas hora.

Fora essa parada para ter que preencher o I-94, a viagem foi super tranquila e o Outlet eh realmente logo ali depois da fronteira. Valeu a pena conferir! 



Non-Canadian/U.S. Citizen Drivers:

  1. Individuals who are not citizens of Canada or the U.S. must carry a valid passport and will be required by Immigration officials to complete an I-94 card, even if you qualify under the visa waiver program. I-94 cards are only available on-site at border crossings into the U.S. If you require an I-94 card, you will be instructed by officials at primary inspection to report to Immigration to complete the documentation. The cost of the I-94 is U.S.$6.00 payable by cash in U.S. funds (U.S. officials will not accept Canadian funds).
    If drivers clear Customs at primary inspection and require an I-94 card, they must report to Immigration to fill out the I-94 and receive "verbal clearance" from a U.S. Immigration official to proceed into the U.S.
    If drivers require an I-94 card, do not clear Customs at primary inspection and are referred to secondary inspection to see their brokers, they must first go to Immigration before presenting their paperwork for Customs clearance at secondary inspection.
    Remember - clearance from U.S. Customs is a "verbal clearance" or "verbal release." There is no stamp or receipt indicating that shipments have cleared Customs. Drivers should only proceed after being instructed by a U.S. Customs official that their shipment(s) has cleared.
  2. In addition, some individuals may require a U.S. non-immigrant visa. Do not proceed to the border unless you know whether this requirement applies to you.
  3. If travel documents are required (e.g. non-immigrant visas or passports), ensure that they are in order, easily accessible, valid and are ready to be presented before arriving at primary inspection.
  4. If you are refused entry into the U.S. for reasons related to U.S. immigration law, you must report to Canada Customs as well as Citizenship and Immigration Canada on your return trip to Canada. U.S. Immigration officials have also indicated that if you are refused entry at one border point, the practice of "port shopping" will not be tolerated and individuals will be subject to penalties under U.S. law (which can include vehicle seizure and permanent banishment from the U.S.).


Bjs

Nenhum comentário:

Postar um comentário